A diabetes testmozgás, Gyakorlatok és mozgástípusok

Cukorbetegség kezelése mozgásterápiával - Cukorbetegközpont

Kezdetnek pedig nincs is szüksége másra, mint egy pár jó zoknira és kényelmes cipőre.

Szerző: LifeLike Sze 11, egészség Nincsenek hozzászólások Mit és hogyan sportolj, ha cukorbeteg vagy? A cukorbetegség kezelésének két fontos alappillére a diéta és a mozgás. Sajnos a már kialakult cukorbetegség nem gyógyítható sportolással, ám a rendszeres mozgás segít a megelőzésében, betegség esetén pedig a szervezet általános állapotának javításában, az egyensúlyi állapot fenntartásában, a normál testsúly megtartásában és a szövődmények elkerülésében.

Amikor összeállítja a testmozgás tervét, ügyeljen a fokozatosságra! Mindig kezdje bemelegítéssel, nyújtó gyakorlatokkal, akár kiadós séta, akár erősítő gyakorlat szerepel a programban.

Részesítse előnyben az aerob mozgásformákat, például a lendületes sétát, táncot, úszást vagy biciklizést: ezek segítenek a kalóriák égetésében, és a szívproblémák kockázatának csökkentésében is.

Ez különösen akkor fontos, ha elmúlt már 35 éves, illetve ha a cukorbetegségén kívül más egészségügyi problémája is van.

cukorbetegség és a jeleket a gyermekek kezelésére

Mivel a testmozgás csökkentheti a vércukorszintjét, lehet, hogy változtatnia kell az étkezésén, a gyógyszerdózisain vagy az időzítésén. Ugyanakkor fontos, hogy megfeleljen aktuális edzettségi szintjének. Kezdje lassan.

a diabetes mellitus kezelése c-vitamin

Viseljen kényelmes cipőt és pamut zoknit! Testmozgás után ellenőrizze, hogy a lábát nem törte-e a cipő, illetve talál-e rajta sérülést!

a cukorbetegség legjobb kezelése

Tartsa magánál a cukorbeteg-kártyát! Testmozgás előtt és után ellenőrizze a vércukorszintjét! Ez különösen akkor fontos, ha Ön gyógyszert is szed, vagy inzulint használ.

cukorbetegség kezelés népi jogorvoslati

Mindig legyen Önnél szőlőcukor, valamilyen cukortartalmú ennivaló az alacsony vércukorszint hipoglikémia megelőzésére és kezelésére! Az edzés elején percet nyújtson és melegítsen be!

viszketés a lépésbetét anyák diabetes kezelésére

Az edzés végén nyújtson és végezzen levezető mozgást! Ily módon megakadályozhatja az izomsérülések kialakulását.

Edzés alatt és után igyon több vizet vagy alacsony kalóriatartalmú a diabetes testmozgás Ha edzés közben izomgörcs vagy mellkasi fájdalom lép fel, hagyja abba a mozgást, forduljon orvoshoz!

diamizin cukorbetegeknek

Elérhető célokat tűzzön ki maga elé! Ne feledje: a testmozgás akkor az igazi, ha hetente legalább ötször harminc percen át végzi.

  • Az Internet forradalmasította a kommunikációs csatornákat, többet ülünk otthon, a számítógép, a TV előtt, szinte mindent intézhetünk online.
  • Cukorbetegség kezelése mozgásterápiával - Cukorbetegközpont
  • Magyar Diabetes Társaság On-line
  • Cukorbetegség és testmozgás - Mit és mennyit sportoljon a diabéteszes?

Próbálja meg a sétát és más hasonló fizikai aktivitásokat beépíteni a napi rutinjába. Ha van sétapartnere vagy edzéspartnere, azzal élvezetesebbé teheti a testmozgást és motivált marad.

  • Az életminőség javítása A testmozgás hatása az I.
  • A testmozgás jelentősége cukorbetegségben - Egészségtüköhighcarekozmetikuskepzes.hu
  • A diabéteszes edzés 7 aranyszabálya - LikeLike
  • Cukorbetegség fennállása esetén a magas intenzitású, vagy az egy óránál tovább tartó fizikai terhelés veszélyes lehet a vércukorszint hirtelen esése miatt, ezért nagyon fontos az intenzitás és időtartam egyénre szabott, óvatos megválasztása!

Ha kiesik a rendszeres mozgásból, ne kedvetlenedjen el: újból gondolja át céljait, mielőbb próbáljon visszatérni az egészsége és élvezhető fizikai aktivitáshoz!

Lehet, hogy érdekel