+36 46 560 372

Hírek - Blog

Hírek / Érdekességek
11 ápr 2018

Márkakozmetikák jelentősége

/
Posted By
/
Comments0

HÁNY EMBER ÁLMODIK ARRÓL, HOGY AZ ÉLETE FOLYAMÁN SAJÁT VÁLLALKOZÁSBA KEZD, ÖNÁLLÓSODIK, A SAJÁT FŐNÖKÉVÉ VÁLIK? A kozmetikus szakma már az elején ezt a lehetőséget kínálja. De vajon elegendő-e a bátorságunk, a vállalkozó szellemünk, a tudásunk és az információnk ahhoz, hogy üzleti vállalkozásunk sikeres legyen?

A hagyományos oktatási keretek között semmilyen – vagy csak elenyésző – ügyviteli ismeretet kapunk. Ha szerencsénk van, mögöttünk áll egy segítő család. De sokakkal megtörtént már, hogy amikor belegondol, végig veszi a feladatokat, a lehetséges akadályokat, talán már el is veszíti a vállalkozó kedvét. Ilyen esetekben egy márkaüzlet, franchiseüzlet lehet a megoldás. Az emberekben él egy téves kép, miszerint egy hálózathoz való csatlakozás nagyobb befektetéssel jár, mintha valaki egyedül vág bele az üzlet megvalósításába. A valóság azonban teljesen más – és ez nemcsak a szépségszakmára értendő. Általánosságban elmondható, hogy egy márkaüzlet megvalósítása, egy franchise-üzlet kialakítása sokkal biztonságosabb vállalkozási forma. Az üzleti tudás (know-how), a márka ismertsége, valamint az ehhez kapcsolódó erős támogatás (képzés, követés, tanácsadás, marketing, koncepció fejlesztése) a csatlakozó átvevők részére bizonyos védelmet nyújt. Ez a védelem természetesen csak viszonylagos, hiszen egy vállalkozás megkezdése nem egy kockázat nélküli „kaland”.

A csatlakozás, illetve a franchise-üzlet kialakításáról szóló döntés ahhoz hasonlatos, mint amikor lakást vagy házat akarunk vásárolni. A döntés anyagi oldalát nyilván nem kell részletezni, hiszen több millió forintos befektetésről van szó. Ha egy kozmetikus úgy dönt, hogy csatlakozik egy ilyen csapathoz, azt nyilvánvalóan nem néhány hónapos időtartamra tervezi, mint ahogy lakást sem évente vásárol az ember. Mi adja az alapvető motivációt egy márkához, egy franchise-hálózathoz való csatlakozáshoz? A kozmetikus, a befektető, nemcsak egy ismert márkanevet és egy egységes arculatot vesz át, hanem a márkatulajdonos kidolgozott, sikeres üzleti modelljét, tapasztalatát, tudását, valamint hírnevét is – ez valódi garanciát is jelent. Az átadott, megkapott tudást, ha segítséggel is, de jól kell tudni hasznosítani. Hiszen ezen múlik majd az üzlet sikere. Vannak dolgok, melyre a márka tulajdonosa, a franchiserendszergazda nem tud befolyással lenni. A kozmetikus az, aki közvetlen kapcsolatban van a vendéggel, aki minden reggel ott áll az üzletben és mosolyog. Bármi is legyen az, amiért valaki a csatlakozást választja, semmi nem helyettesíti a megvalósító kozmetikus lelkesedését, szaktudását. Elégedettség – bizalom – lojalitás – franchise

A szolgáltatási szektorban, pontosabban a személyes szolgáltatások területén, mint amilyen a kozmetika, a folyamatosan bővülő piac, az erősödő verseny miatt egyre nagyobb hangsúly van a minőségen és a vendégek elégedettségén. Az elégedett vendégek lojalitást fognak mutatni a márkával szemben, elégedettségük kifejezi, hogy a kapott szolgáltatás mennyire felel meg elvárásaiknak. Napjaink kozmetikájának viszont már nemcsak az a célja, hogy minél több elégedett vendég legyen, hanem az is, hogy a vevő elégedettségén túl ügyfeleink el legyenek ragadtatva mindazzal, amit az üzletben kapnak. Ez az elégedettség legmagasabb szintje. Folyamatos bizalmat kell építenünk. Vendégeinknek hinniük, tudniuk, érezniük kell, hogy a márkaüzlet, a kozmetikus, rendelkezik a számára legjobb, legmegfelelőbb tárgyi tudással és szakértelemmel. Amikor lojalitásról beszélünk, nemcsak a vendég és kozmetikus közti lojalitás fontosságát kell, hogy hangsúlyozzunk, hanem a kozmetikus lojalitását a márka, illetve a márka tulajdonosa (franchise- rendszergazda) iránt. Az igazi lojalitás egy mélyen gyökerező, bizalomra épülő hűség, elkötelezettség, mely az esetleges jövőbeni negatív hatások, a konkurens cégek marketing „támadása” ellenére is megismétlődő vásárlást, másoknak történő ajánlást eredményez. Ha a kapcsolati oldalt nézzük, és arról gondolkodunk, hogy márkát válasszunk vagy egy márkát és ezzel együtt egy franchise-csapatot, akkor fontos tudnunk, hogy a franchiseban a felek között megkötött szerződésnek igen komoly jelentősége van. A franchise-t sokszor hasonlítjuk a házassághoz.

Ez egy hosszú távra szóló üzleti kapcsolat, amelyben szerződésben határozzák meg az „együttélés” feltételeit. A márka tulajdonosa a franchise-átadó és a franchise-átvevő kozmetikus a kölcsönös sikerérdekeltség jegyében dolgoznak, őszinte, folyamatos és nyitott kommunikációt folytatnak. Persze a franchise önmagában még nem garancia a sikerre. A két szerződő fél együttes akarata kell, hogy legyen, hogy a lehető legkisebbre csökkentsék az esetleges kudarc kockázatát. A márka tulajdonosa, a franchise-átadó nem csupán elad, átad egy terméket vagy szolgáltatást, hanem jogot ad a márkanév használatára, átadja a több éves tapasztalatból származó tudását, a know-how-t, a technikai, kereskedelmi módszereket, egy átfogó üzleti tudást, melynek birtokában elindulhatunk az üzleti életben.